המוח ותפקודים פסיכולוגיים – עמית אברון (סדרת המשך)
צלילים מרפאים – הטיפול באמצעות מוזיקה:
כיצד מוזיקה מאפשרת גישה אל "איים" של זיכרון אבוד בחולי אלצהיימר? כיצד מוזיקה מהווה מסלול עוקף-שפה בילדים עם אוטיזם ובעיות רגשיות? כיצד משקמים יכולות שאבדו בעקבות אירוע מוחי באמצעות מוזיקה? והאם יש צלילים או ז'אנרים מוזיקליים ספציפיים שיכולים לרפא.
לחשוב במילים לחשוב במספרים- המוח הכמותי והמילולי: היכן נמצאת מערכת השפה במוח, ומה קורה כאשר מערכת זו נפגעת? האם יש "איזור מתמטיקה" במוח? ואם כן, כיצד ניתן לאמן אותו באמצעות עזרים חיצוניים? נופתע לגלות שגם לבעלי חיים פשוטים יש כישורים מתמטיים ושפתיים.
מוח של רקדנית- מערכת התנועה במוח : הריקוד מפעיל יותר אזורים במוח מכל אמנות אחרת. רקדן הוא מכונת תנועה, רגש, תזמון וקצב. מה קורה למוח שלומד ומבצע ריקוד? וכיצד שונה מוחו של רקדן מקצועי ממוח "רגיל"? נבחן את הקשר בין ריקוד ליכולות מוזיקליות ונראה כיצד ריקוד משמש ככלי שיקומי בטיפול בהפרעות תנועה.
על המרצה: עמית אברון
MA בנוירופסיכולוגיה ו- MSC במוזיקה ומוח.