תקשורת דיגיטלית עם דגש על פייק-ניוז

12.08.2024
09:30 - 11:00
01| מו"ר חיפה

תקשורת דיגיטלית עם דגש על פייק-ניוז

1.   אמת בפרסום בעידן הפייק ניוז.הסקנדלים הגדולים בפרסום שעלו לחברות ענק מיליארדים: ׁ(8.7.2024)

הנשיא טראמפ טבע את המונח פייק ניוז לגבי ידיעות הקשורות אליו שלא התאימו לתפיסת המציאות שלו. הרחבת המושג פייק ניוז או דיסאינפורמציה והתאמתו למציאות של כולנו מוצאת שהבטחות פרסומיות הן לפעמים חצאי אמת או שקריות או מוגזמות ומתחזות להרבה יותר מאשר הן באמת. רק חלק קטן מהפרסומות שמבלבלות אותנו מגיע לבתי המשפט ושם ברוב התביעות נעשה תיקון לצרכנים וחור רציני וכואב בקופת החברות שנתבעות.

אמת בפרסום בתקופת הפייק ניוז סוקרת את חצאי האמת האלה בפרסום ואת ההבטחות הפרסומיות מול השקרים ואיפה עובר הגבול. 

2.   האם טיקטוק,טוויטר,אינסטגרם ופייסבוק הן רשתות ידידותיות לנו, או אולי..? (15.7.2024)

מחקרים מוכיחים כי בעשור האחרון חלה נסיגה בדירוג הדמוקרטיה של מדינות רבות בגלל הגברת הקיטוב באותן מדינות והמגמה החריפה מאז שהרשתות החברתיות נהפכו לחלק כל כך חשוב בחיינו.

הרשתות החברתיות הכניסו את הציבור לזירת קרב בה רבים רוצים לראות עימותים ודם. הפכנו לגלדיאטורים שמייצרים תוכן ומעורבות והכנסות מפרסום עבור בעלי הרשתות. 

3.   אימפריית המזון המעובד: מה מסתירים מאיתנו יצרני המזון והיבואנים וגם הרבה עצות טובות. (22.7.2024)

מה בריא לאכול ומה מזיק לגוף ומי מתנגד לסימון מוצרים רוויים. מסתבר שיש המון פייק ניוז בפרסומים של יבואני ויצרני המזון המעובד. בשנת 2019 הנחית משרד הבריאות מכה רצינית על יצרני ויבואני המזון המעובד בישראל. המשרד יצא במסע פרסום חזק נגד דגני הבוקר שמכילים הרבה סוכר, נגד שניצלים קפואים ופסטרמות והכל תחת הסיסמה: מזון מעובד שמים בצד. הקמפיין הדגיש את היתרונות של מזון לא מעובד כמו קטניות ,ירקות ועוף טרי. גם חטיפים, ממתקים וסלטים הם מזון מעובד שלא עלה בקמפיין. נדבר על זה וגם על ד"ר מאיה רוזמן. 

4.   הון שלטון תקשורת: מי הם המושכים בחוטים באמצעי התקשורת בישראל (ובארה"ב)? (29.7.2024)

קשרי הון שלטון ותקשורת הם קשרים עסקיים הם מתארים את משולש האינטרסים בין בעלי הון ותאגידים גדולים, פוליטיקאים ומפלגות ועיתונות וגופי תקשורת. אלה קשרים שנובעים משילוב אינטרסים בין אנשים בתחומי העסקים, התקשורת והפוליטיקה. הקשרים האלה גורמים לפעמים לעיוותים בתפקוד של מוסדות ולפגיעה ברווחה של כלל החברה.

 

5.   גוגל היא מפלצת הדיגיטל שמתווכת לנו את המציאות. התמכרנו. בואו נפתח חלון. (5.8.2024) 

מפלצות האינטרנט צוברות כוח חסר תקדים. האם זה צריך להדאיג אותנו? במקום שוק תוסס ותחרותי שבו חברות חדשניות מתחרות ביניהן, הכלכלה המקוונת היא בעצם די ממלכה סגורה של חברות ענק שחולשות על שווקים שלמים וצוברות כוח אדיר. גוגל הענקית של עולם האינטרנט היא מפלצת מונופוליסטית שבולעת מתחרים. היא עוקבת אחרי הפעילות שלנו ברשת על מנת להציע לנו פרסום שמתאים לנו. האם אפשר לסמוך עליה?

 

6.     חברת אמזון וג"ף בזוס כבשו את אמריקה. האם אמזון הוא בית הכלבו הגדול בעולם הדיגיטלי, או מה? (12.8.2024)

אמזון ממציאה כל הזמן מוצרים חדשים וכדי להשיג את יעדיה השאפתנים היא דוחפת את עובדיה עד הקצה עם עומס עבודה קיצוני, תחרותיות מטורפת ושיימינג.

אמזון פועלת כמעט בכל התחומים, מאיימת על התחרות ומרכזת בידיה כוח רב. 

החברה מתחמקת מתשלום מיסים בארה"ב ומשתמשת בדואר האמריקני כנער השליחויות שלה, תוך שיפור מתמיד במשלוחים לקהל הלקוחות העצום שלה. אמזון מספקת לקהל הצרכנים במהירות וביעילות את מה שהם רוצים וקונים תוך הרס פלטפורמות המסחר שהכרנו בעבר. מלאך, או מה?

 7.     דברו איתי באימוג'י. מתי נולד האימוג'י ולמה? (19.8.2024)

נראה שהאימוג'י, שפת האייקונים היפנית, היא השפה שהתפתחה במהירות הגדולה ביותר בתולדות האנושות. היא הומצאה בשנת 1998 וכיום משתמשים בה מאות מיליוני אנשים ששולחים כ-7 מיליארד אימוג'ים מידי יום. היא הוכנסה בשנת 1998 לרשתות הסלולר היפניות ומהר הפכה לשפת הסימנים הפופולרית בהיסטוריה. המילה אימוג'י היא חיבור בין 2 מילים ביפאנית: המילה E פירושה תמונה ו-"מוג'י"(MOJI)פירושו סימן. בואו נצא למסע אל שפת האימוג'י. 

המרצה: אנזליקה (אנזי) נתן, יועצת לאסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות, מרצה וכותבת תוכן.

מקום וזמן: אולם ההרצאות הגדול של בית העובד, בהתאם ללוח הזמנים דלעיל, 9:30 עד 11:00.